Wat mij betreft staat mooi voor alles dat puur is. Echt is. Het wordt lelijk als de betekenis verloren gaat, omdat er iets aan toegevoegd is dat niet klopt. Een mooi merk is een merk wat zegt en uitstraalt waar het voor staat. Je bent goed in wat je doet, dus het is belangrijk dat de buitenwereld dat ook ziet en snapt.
Een mooi merk is een merk dat klopt bij jouw purpose. Bij wat jij het belangrijkste vindt om in de wereld te brengen. Als jij iets groots wilt veranderen in de wereld bijvoorbeeld; steden mensvriendelijker maken. Of je wilt jouw patiënten een veilig gevoel geven, want als bekkenfysiotherapeut mogen mensen kwetsbaar bij jou zijn. Of je wilt vrijheid uitstralen omdat je je klanten stimuleert out-of-the-box te denken. Als ondernemer wil je bij alle uitingen die je maakt het juiste gevoel meegeven.
Kloppen de kleuren bij jouw vrolijke en lichte manier van ondernemen? Straal jij op je foto’s de juiste energie uit? Schrijf je in dezelfde toon op je socials en mails als hoe je met je klanten spreekt? Is de wachtruimte voor je patiënten een warme en veilige plek?
Wanneer je met aandacht jezelf laat zien aan de buitenwereld dan zullen je (potentiële) klanten dat voelen. Ze zullen je zien als een serieuze partij, als een leider in jouw markt. Je kunt daardoor zelfs hogere prijzen vragen.
Toolkit
De merkidentiteit bestaat uit diverse onderdelen. Het logo, kleurenpalet, fonts, beeld – en dat kan bestaan uit fotografie, video, illustraties of infographics, keuze van materialen voor de inrichting en ook de tone-of-voice van je teksten. Zelfs geur of geluid kan onderdeel van je branding zijn. Het is als het ware een set gereedschappen. Je kunt de toolkit zo uitgebreid maken als je zelf wilt. Een uitgebreide toolkit zorgt voor meer onderscheidend vermogen. Met een kleine toolkit kan het ook, maar is het iets lastiger.
De toolkit vormt de basis voor eindeloos veel communicatiemiddelen. Van website tot visitekaartje en van een verpakking tot interieur. Als branding-expert denk ik met je mee en samen kijken we welke middelen onmisbaar zijn (of gewoon erg leuk om te hebben) voor jouw bedrijf en merk.
Welke branding voor jou klopt, is lastig te zeggen. Daarvoor moet ik je kennen. Ik kijk dan met je mee: wat staat er nu? En ga met je in gesprek: wie ben jij? waar staat je bedrijf voor? wat voor groei-doelen heb je? Als ik dat weet, zet ik alles in zijn werk om spot-on branding voor je te maken. Zodat jij op jouw beurt alle ruimte voelt om te doen waar je goed in bent.
Wees welkom voor een inspiratiegesprek.
Comments